Kuidas IT mõjutab teenuse või toote kasutajakogemust?

Digifi Eesti - Kasutajakogemuse tõstmine IT abil

Sinu ettevõtte edukus sõltub sellest, kui mugavat, kiiret ja asjakohast teenust või toodet Sa oma klientidele pakkuda suudad. IT hooldusteenus pakub Sulle võimalusi tehnoloogia abil kliendi positiivset kasutajakogemust tõsta.

Kuidas see saavutatakse? Selleks uurime esmalt, kuidas klient Teie ettevõtte IT-süsteemi ja teenustega üldse kokku puutub:
  1. Mobiilirakenduse, veebilehe, SaaS või mõne muu tarkvara kaudu, mida klient otseselt kasutada saab;
  2. Kliendihalduri, klientideeninduse, müügi või mõne muu tööprotsessi kaudu, millega klient kaudselt teenuse või toote tarbimisel kokku puutuda võib ja mille osutamisel kasutatakse erinevaid IT teenuseid.

Järgnevalt vaatleme  alamkategooriaid, mille alusel kasutajakogemus välja kujuneb:
  • Kasutajatugi
    Kasutajatugi aitab leida kliendil tekkinud küsimustele vastuseid või probleemidele lahendusi. Mitte keegi ei soovi oodata pikalt telefonitoru otsas senikaua, kuniks klienditeenindaja oma Windows XP-le restardi tehtud saaks. Just aeg mängib kasutajatoes olulist rolli. Kasutajatoe töö hõlbustamise ja probleemide ennetamise käigus, mitte ainult nende lahendamisel, saab tagada kasutajatoe efektiivse toimivuse ja seeläbi tõsta kliendi rahulolu pärast ostu sooritamist.
  • Süsteemide ja rakenduste laitmatu toimimine siis, kui organisatsiooni töötajad või kliendid neid kasutama peaksid
    Süsteemide, rakenduste, veebilehe ja muude teenuste hooldamine, nende turvalisuse tagamine ja laitmatu toimimine on kriitilised Sinu ettevõtte eduloos. Sinu kliendid peaksid pääsema ligi Sinu poolt pakutavatele teenustele/toodetele just siis, kui neil selleks soov on. Sinu töötajad aga peaksid alati ligi pääsema tark- ja riistvaradele, mis aitavad neil oma töökohustusi täita.
  • Kiire reageerimine probleemidele

    Kas oled mõelnud sellele, mis saab siis, kui IT-süsteemid peaksid rivist välja minema? Kuidas käitute kriisiolukorras, mis puudutab ettevõtte IT-süsteemi? Kas ettevõttel on olemas tagavaraplaan oma IT-süsteemi taastamisel? Tulekahjud, veeuputused ja elektrikatkestused võivad ettevõtteid aja jooksul kimbutada. Nendeks olukordadeks peab valmis olema. Just seetõttu on mõistlik paika panna varundus- ehk back-up lahendused. Mida väiksemat aega Sinu ettevõtte IT-süsteem rivist väljas on , seda õnnelikumad on ka Sinu kliendid, kes saavad tooteid/teenuseid muretult edasi kasutada.

  • Probleeme tuleb ennetada, mitte ainult lahendada

    Probleemid tekivad siis, kui selleks on olemas põhjus. Ja tihti tekivad probleemid just korduma kippuvate vigade või hoolimatuse tõttu. Korduma kippuvate probleemide põhjuste välja selgitamine peaks olema Sinu ettevõtte IT-süsteemi haldamisel põhitegevus number 1! Kui teada on tekkiva probleemi põhjus, siis saab probleemi lahendada enne selle teket. See minimeerib IT-süsteemis tekkivate probleemide arvu ning tõstab kliendi rahulolu, sest tema saab 24/7 teenust või toodet ilma liigse peavaluta kasutada.

  • Sobiva IT-süsteemi ressursimahu leidmine

    Nõudmised Sinu ettevõtte IT-süsteemile muutuvad ajas. Väheste arvutusjõudluse või ebakvaliteetse jahutuse tõttu võivad IT-süsteemid aeglaselt toimima hakata. Samas jällegi liiga palju ressurssi ei ole ka hea, sest see tõstab investeeringu mahtu ning langetab kasumimarginaale. Sobivat ressurssimahu leidmine on ettevõtetele tähtis, sest just see määrab ära, kas kõik eelnevalt välja toodud punktid saavad täidetud või mitte.

  • IT-süsteemi turvalisus

    Infolekked ja identiteedivargused on muutumas üha sagedamateks. Oma klientidele pead Sa pakkuma turvalist, kindlat ja kaitstud IT-süsteemi. Kui klientidel on olemas kindlustunne, et Sinu ettevõte hoolitseb tema isikliku informatsiooni eest, siis magab ta öösiti kindlamalt ning ei plaani olemasolevat teenust konkurendi teenuse vastu välja vahetada.

  • Järjepidev IT-süsteemi arendamine

    Sinu kliendid ootavad, et infosüsteemid, millega nad kokku puutuvad, areneksid ajas edasi. Seetõttu on vaja kasutajakogemuse tõstmiseks aeg-ajalt tegeleda disainivigade parandamisega, luua uusi funktsionaalsusi rakendusele. muuta veebilehel olevate sektsioonide paigutusi või soetada uusi WiFi seadmeid kiirema internetilevi pakkumiseks. Kasutajakogemus paraneb, kui aja jooksul muutub toode/teenus mugavamaks ja paremini kasutatavamaks. IT-süsteemi järjepidev arendamine annab ühtlasi ka Sinu töötajatele suurema kindlustunde, et teenuse või toote pakkumisel kasutavad nad parimat tehnoloogiat!

Kasutajakogemus saavutatakse nende alamkategooriate ühise koostöö tulemusel. Kui üks nendest alamkategooriatest on nõrk, siis on kogu IT-süsteem kliendi vaatevinklist nõrk. Parema kasutajakogemuse tagamiseks tasub investeerida järkjärgult oma IT-süsteemi arengusse, sest selle arendamisel ei tõuse ainult kasutajakogemus, vaid see mõjutab pikas perspektiivis tervikuna Sinu ettevõtte edukust ärimaastikul.

 

Helista meile 322 3422 või kirjuta digifi@digifi.ee
Asume Betooni 2a, Tartu.
www.digifi.ee

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga